Thursday, February 19, 2009

seorang guru pendidikan khas


baru-baru ni...saya adala contact member yang juga seorang guru pendidikan khas di seremban 2. ketika itu beliau sedang mengajar.. begitu seronok mendengar cerita beliau tentang murid-muridnya. beliau sering tertawa ceria apabila bercerita ttg kanak-kanak ini. sikap beliau yang positif membuatkan saya makin tertarik untuk mendengar setiap bicara beliau.


beliau ada bercerita seorang muridnyer yang hydrocephelus..wbgnpun anak muridnye itu telah membuat pembedahan dan tiada sebarang komplikasi..bahkan beliau memuji anak murid nyer itu yang bijak.


tidak pernah sekalipun saya mendengar keluh kesah beliau mendidik kanak-kanak istimewa ini.. lihat lah betapa positif nyer beliau.. yang ketika mula mengajar di sek. terbabit dengan hanya 13 murid berkeperluan khas dan kini telah mencecah seramai 22 org. pada saya beliau memang seorang pendidik yang benar-benar ingin mendidik. tahniah untuk beliau..


bersama ini saya sertakan gambar kanak-kanak istimewa yang di ajar oleh beliau..ceria dan seronok sekali. :)


No comments:

Post a Comment